Звіт директора школи

 


 

Звітдиректора ЗЗСО  І-ІІІ ст.  с-ща Зелений Гай про роботу  педколективув 2022-2023 навчальному році                                                 та завдання на новий 2022-2023 н.р.

Підготувала: директор ЗЗСО І-ІІІ ст. с-ща Зелений Гай О.В.Щербак

 

 

 

У 2022-2023 навчальному році робота школи була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», наказів та розпоряджень, органів управління всіх рівнів з питань освіти і виховання; правил і норм охорони праці, техніки безпеки; реалізацію державних регіональних та міських програм у галузі освіти, інших чинників законодавчих та нормативних документів; Статуту та локальних правових актів школи; дотримання норм Конвенції про права дитини.

Заклад освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту.

Педагогічним колективом школи проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.

Методична проблема школи:

Формування успішної особистості школяра шляхом використання нових інформаційних технологій

Виховна проблема школи:

«Забезпечення системного підходу до виховання свідомої національно – патріотичної особистості на засадах гуманізму, демократії, свободи, здорового способу життя, готовності до змін»

            Головним завданням та основними напрямами роботи школи у 2022/2023 н.р. були наступні:

-         виховання школярів у дусі національно-патріотичного спрямування і створення умов для забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної освіти; для реалізації індивідуальних творчих потреб;

-         виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, що не порушує прав і свобод людини та з повагою ставиться до традицій і культури свого народу та інших;

-         формування предметних компетентностей з метою їх належної підготовким до участі у зовнішньому незалежному оцінюванні.

-         Виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання та мобільності в умовах сучасного життя;

-         Виявлення та розвиток художніх творчих здібностей учнів у різних видах  діяльності та галузях мистецтва.

На початку навчального року у школі навчався 156 учнів. На кінець навчального року 159 учнів.  

Шкільна мережа

2018-2019

 навчальний рік

2019-2020 

навчальний рік

2020-2021

навчальний рік

2021-2022 

навчальний рік

2022-2023 

навчальний рік

Кількість класів та учнів на початок навчального року

11/104

11/100

11/85

11/80

11/156

Середня наповнюваність

9,4

9

7,7

7,2

14

Охоплення профільним навчанням

1-11 класи   універсальний

1-11 класи   універсальний

1-11 класи   універсальний

1-11 класи   універсальний

1-11 класи   універсальний

Організація індивідуального навчання

4 учні

-

-

-

1 учень

За підсумками 2022-2023 навчального року всі учні переведені до наступного класу, 11 учнів в 11-му класі випущено зі школи;  18 учнів 5-8,10 класів нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення в навчанні», одна учениця нагородження «золотою медаллю» за високі досягнення у навчанні – Зарембовська О. 

 Оцінювання за навчальний рік здійснювалося у 3 -11 класах. Досягнення високого рівня  мають 21 учень  (13%), достатнього рівня 42  учні ( 46%), якість знань складає 61%.

 

Звіт успішності учнів 5-11 класів за рік 2022-2023 н.р.

Клас

Всього учнів

Атестовано

Неатестовано

Хлопців

Дівчат

Початковий рів.%)

Середній рів..(%)

Достатній кіл.(%)

Високий кіл.(%)

Якість знань

Учні, які мають по одній оцінці сер. або дост. рівн.

1

8

8

0

5

3

 

 

 

 

 

 

2

6

6

0

4

2

 

 

 

 

 

 

3

20

20

0

9

11

 

 

 

 

 

 

4

15

15

0

6

9

 

 

 

 

 

 

5

17

17

0

10

7

0

5(29)

8(47)

4(24)

12(71%)

Іванова В 6б.-англ мова

Синельникова А 6б-математика

6

17

17

0

5

12

0

6

(35,2 %)

7

(41,1% )

4

(23,5%)

11

(64,6%)

 

Іванова А., Іванова А., Скринник К., Шибанова К. 6 б.- англійська мова.

 

7

18

18

0

8

10

2

11,1%

8

(44,5%)

 

4

22,2%

4

(22,2%)

8

44,4%

 

 

8

17+2

17+2

0

11

8

0

8

(47%)

6

(35%)

3

(18%)

9 (53%)

 

9

10

10

0

5

5

0

6 (60%)

3(30%)

1 (10%)

40%

 

10

15

15

0

9

6

0

4 (26%)

8

(53%)

3(20%)

11(73%)

Кузьменко К. (9б. алгебра)

11

11

11

 

0

6

5

0

3 (27)

6

(55%)

2(18%)

8 (73%)

ГуділінаД(6б.-фізика)

21 відмінник та 42 хорошиста

 

Методичну роботу було спрямовано на забезпечення якісної освіти шляхом формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації державних стандартів, у формуванні національно свідомої, життєво компетентної особистості. Здійснювався пошук шляхів підходу до організації методичної роботи як до цілісної системи підвищення науково-теоретичного і загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки, професійної майстерності педагогів, формування у них потреби до саморозвитку і до самоосвіти. Особлива увага приділялася запровадженню нового Державного стандарту загальної середньої освіти, організації освітнього  процесу за новими навчальними програмами у 1-6-х  класах.

Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників районних семінарах, методичних об’єднаннях та комісіях, школах молодого вчителя, майстер-класах.

Педагогічний колектив постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності, про що свідчить кількість учителів, які у 20222-2023 н. р. пройшли та проходять курси підвищення кваліфікації:

-  курси підвищення кваліфікації при ОБЛІППО - 14 учителів;

   Протягом останніх років школа ефективно працює над упровадженням інноваційних методик навчання та виховання на основі компетентнісного підходу, а саме технологій критичного мислення, інтерактивних технологій, методу проектів, про що свідчать високі результати викладання предметів, моніторингові дослідження. Колективом школи опрацьовано велику кількість науково-методичної літератури з питань сучасних педагогічних технологій, постійно проводиться консультаційна робота в межах шкільних методичних об’єднань.

Учителі школи беруть активну участь  у обласних та всеукраїнських конкурсах, онлайн-конференціях, засіданнях методичних обєднаннях.  Вчитель фізики Марахіна А.І брала участь у всеукраїнському конкурсі МАН «Педагог новатор», а Сердюк Є.Г. вкотре вдало пройшла сертифікацію «Вчителів початкових класів». Наша школа четвертий рік поспіль взяла участь в обласній науково-практичній конференції «Досягнення та виклики національно-патріотичного виховання» -  Щербак О.В. та Чопенко М.М. Їхні роботи надруковані в електронних збірниках.

Упродовж  навчального року вивчалася система роботи вчителів, які підлягали атестації: вивчалася  документація,  відвідувалися  уроки адміністрацією школи, здійснювався аналіз їх участі у роботі шкільних методичних об’єднань. Педагоги, які атестувалися, ділилися власним досвідом  роботи   

    Атестація вчителів школи як чинник виявлення професіоналізму, компетентності вчителя, відіграє важливу роль у результативності навчально-виховного процесу.

    Під час атестації виявляються професійні нахили, якості вчителя, рівень загальної культури, створюються оптимальні умови для вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду кращих вчителів. Атестація для вчителів стає перевіркою їхнього особистого зростання, можливістю поділитися з колегами своїми здобутками, іспитом на компетентність. Тому адміністрація школи, психологічна служба та атестаційна комісія тісно співпрацюють, координують свої дії відповідно до таких завдань:

-   вивчати професійні якості вчителя;

-   враховувати потенційні можливості вчителя відповідно до вимог сучасної педагогіки, дидактики та психології:

-   неухильно дотримуватись вимог зазначеного Положення та керуватися кваліфікаційними характеристиками відповідно до встановлення кваліфікаційних категорій;

-   максимально використовувати мотиваційну та стимуляційну функції атестації;

-   створити всі умови для виявлення, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду.

    Звіт про атестацію вчителів

Категорія, звання

Встановлено

Відповідність

Всього

Вища

1

1

І

1

1

ІІ

 

Спеціаліст

2

2

Учитель-методист

Старший учитель

1

1

Відповідність займаній посаді

 

Всього

4

 

    Цілеспрямоване професійне самовдосконалення педагогічних кадрів – одне з головних завдань розвитку освітньої системи школи.

       Підвищення кваліфікації є складовою системи методичної роботи й важливою ланкою в формуванні пріоритетних компетенцій педагога. 

Методичні об’єднання вчителів спрямовують  роботу на розвиток пізнавальних інтересів  учнів,  залучають здібних школярів до участі у творчих конкурсах, інтелектуальних змаганнях, олімпіадах.

 

 

 

Аналізуючи роботу шкільних методичних об’єднань з підготовки здібних учнів до  І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад, конкурсів, слід відзначити певні успіхи цієї роботи.

Протягом 2022-2023 навчального року  виховна робота школи проводилася за такими напрямками: громадянське, військово-патріотичне, трудове, художньо-естетичне, моральне, екологічне, превентивне виховання, формування здорового способу життя, сприяння творчому розвитку особистості.

Реалізація напрямків виховної роботи здійснювалася через систему традиційних загальношкільних, класних та позакласних заходів. З метою вдосконалення виховного процесу та системи роботи розроблено та запроваджено єдину форму планів виховної роботи класних керівників, що сприяло забезпеченню якісної роботи  з реалізації виховної проблеми закладу освіти.

З метою організації змістовного дозвілля учнів, їх творчого, інтелектуального, фізичного та духовного розвитку організовано роботу щодо залучення школярів  до  занять у гуртку, що  дає  змогу виявити творчі здібності дітей.

Загальношкільні, позашкільні та класні виховні заходи проводились у відповідності до річного плану роботи школи,  планів виховної роботи класних керівників. Необхідно відзначити змістовне проведення традиційних виховних заходів початку навчального року, цикли бесід, свят, зустрічей,  конкурсів. 

Щороку наша школа бере участь у благодійних акціях. 

Усі класні керівники провели в повному обсязі заняття з циклу «Безпека життєдіяльності» щодо вивчення правил дорожнього руху, заняття щодо вивчення правил протипожежної безпеки, запобігання отруєнь, правил безпеки при користуванні газом, безпеки з вибухонебезпечними предметами, безпеки на воді, безпеки користування електроприладами,  профілактики туберкульозу, гепатиту, гельмінтозу та інших інфекційних захворювань.

У школі проведено низку онлайн  заходів щодо залучення учнівської молоді до правової культури. Основними формами роботи в цьому напрямку традиційно залишаються бесіди про основи  правових знань,  круглі столи.   

Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи, планом внутрішньошкільного контролю та календарних планів учителів-предметників і виховної роботи класних керівників. Така система планування, відпрацьована в школі й заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їхньої діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У школі в наявності всі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. 

Контроль — це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі.

Адміністрація школи використовує різноманітні форми контролю за станом навчально-виховного процесу, передусім такі традиційні, як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів і програм, перевірка класних журналів. Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення в рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань і навчальних досягнень учнів, проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Ураховуючи сучасні реалії, стиль керівництва нашою школою є близьким до демократичного, оскільки більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється та­кий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримуються, повноваження делегуються. Директор школи в роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми спільно обговорюються, виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому реалізується.

Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а задля позитивного кінцевого результату. Завдяки такому стилю керівництва в школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи, як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей шанобливе, вимогливість поєднується зі справедливістю, спілкування ввічливе, рідко з нотками наказування. Учителям надається більше самостійності, що відповідає їх кваліфікації і характеру роботи, створюються необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих директор має бачити насамперед особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. 

Відзначаючи досягнення в роботі педагогічного колективу у 2022-2023  навчальному році, слід указати й на  окремі недоліки.

Потребує вдосконалення співпраця класних керівників з батьками, залучення їх до проведення виховних заходів; необхідно покращити роботу з виявлення та підтримки талановитих, обдарованих учнів.

На основі аналізу навчально-виховної та методичної роботи, потреб та інтересів педагогів, з метою формування інноваційної культури та підтримки творчих ініціатив педагога як важливих чинників забезпечення якісної освіти, реалізації державних стандартів, розвитку національно свідомої творчої особистості необхідно спрямувати роботу школи  у 2023-2024 навчальному році на вирішення наступних завдань:

1.Забезпечити гарантоване Конституцією України право громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

2. Продовжити роботу над проблемною темою

 «Формування успішної особистості здобувача освіти шляхом використання нових інформаційних технологій».

4. Удосконалювати зміст, форми і методи навчально-виховного процесу шляхом:

забезпечення кожному з учнів рівного доступу до якісної освіти;

 продовжити виховувати  громадської свідомості учнів, патріотизму, національних традицій, моралі, поваги до державних символів України;

забезпечення безумовного виконання всіх норм законодавства із захисту дітей пільгових категорій та інших учасників навчально-виховного процесу.

5. Розвивати творчу активність педагогів, підвищувати їх кваліфікаційний та професійний рівень.

6.Продовжувати упровадженню інформаційно-комунікативних, проектних та здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний  процес.

7. Формувати бережне ставлення до книги, навички самостійної роботи з книгою, інтерес до знань.

Усе це сприятиме формуванню конкурентноздатних випускників, які гідно працюватимуть і навчатимуться в незалежній Україні та інших куточках світового простору.