Інформація для батьків

Правил про те, як виховувати дитину, придатних на всі випадки життя, не існує. Усі діти різні. Кожна дитина унікальна, унікальні і наші з нею стосунки. Але є речі, які протипоказані при спілкуванні з будь-якою дитиною без винятку. Мова йде про те, чого батькам робити не можна.
Якщо ми хочемо виховати людину, якій притаманна самодисципліна, нам треба в першу чергу розвивати її самосвідомість, прагнути до того, щоб у дитини сформувався позитивний образ самої себе, і уникати всього, що руйнує цей позитивний образ.
 Що гріха таїти, навіть найтерплячіші батьки час від часу в "засмучених почуттях" все ж користуються недозволеними заходами, але нерідко до них вдаються просто через незнання.
1.    Не принижуй дитину!
 Ми іноді запросто можемо сказати дитині: "А краще ти нічого не міг придумати? У тебе взагалі голова на плечах є?" і так далі. Всякий раз, коли ми вимовляємо що-небудь подібне, ми руйнуємо позитивний образ сина чи дочки.
2.     Не погрожуй!
 "Якщо ти ще раз зробиш - ти у мене отримаєш!", "Якщо ти ще раз стукнеш братика, я тебе. . . " Кожен раз, коли ми так говоримо, ми вчимо дитину боятися і ненавидіти нас. Загрози зовсім марні - вони не покращують поведінки.
3.    Не вимагати обіцянок!
 Добре знайоме: дитина завинила, а мама їй каже: "Пообіцяй, що більше ніколи-ніколи так робити не будеш" - і отримує, звичайно, обіцянку. А через півгодини дитина повторює свою витівку. Мама ображена і засмучена: "Ти ж обіцяв!" Вона просто не знає, що обіцянка нічого не означає для маленької дитини. Дитина живе тільки в сьогоденні. Якщо вона чутлива і совісна, то вимагання обіцянок буде розвивати в неї почуття провини, якщо ж дитина не чутлива, це тільки навчить її цинізму: слово - це одне, а справа - зовсім інше.
4.     Уникайте гіперопіки!
 Зайва опіка привчає дитину до думки, що сама вона нічого робити не може. Багато батьків не можуть оцінити можливостей дітей що-небудь робити самостійно. Прийміть як девіз: "Ніколи не роби за дитину те, що вона може зробити сама".
5.     Не вимагай негайної покори!
 Уявіть, що чоловік говорить вам: "Олена, кинь все і цю ж хвилину приготуй мені кави". Як вам це сподобається? Точно так само вашій дитині не подобається, коли від неї вимагають, щоб вана негайно залишила своє заняття, краще попередити її заздалегідь: "Хвилин через десять будемо обідати", тоді ми цілком можемо дозволити їй побурчати трохи: "Ой, мам! Я ще пограю". Сліпе беззастережне підпорядкування характерно для маріонетки, але воно не сприяє формуванню незалежної, самостійної людини.
6.    Не потурай дитині!
Мова про вседозволеність. Діти відразу відчують, що батьки бояться бути твердими, коли вони переступають межі дозволеного, бояться сказати їм "ні". Це вселяє в них впевненість, що всі правила гумові - варто трішки натиснути, і вони розтягнуться. Таке може спрацьовувати в рамках сім'ї, але за її межами дитину чекають гіркі розчарування. Потурати дитині означає позбавляти її можливості вирости пристосованою до життя людиною.
7.    Не вимагай того, що не відповідає віку дитини!
Якщо ви чекаєте від свого дворічного малюка, щоб він слухався, як п'ятирічний, то цим ви провокуєте у нього неприязнь до вас. Ви вимагаєте від нього зрілості поведінки, на яку він ще не здатний - це погано позначається на розвитку його самосвідомості.
8.    Не моралізуй і не говори дуже багато!
          Кожного дня тисячі слів осуду вихлюпуються на наших дітей. Якщо всі їх записати на магнітофон і прокрутити мамам, вони будуть вражені. Чого тільки вони не говорять своїм дітям! Загрози, насмішки, бурчання, цілі лекції про мораль. . . Під впливом словесного потоку дитина "відключається". Це для неї єдиний спосіб захисту і вона швидко його освоює. А оскільки відключитися повністю вона не може, то відчуває почуття провини, а це розвиває негативну самооцінку. Всі "моралі" зрештою для дитини зводяться до таких схем: "Те, що ти зробив, - це погано. Ти поганий, тому що це зробив. Як ти міг так вчинити після всього хорошого, що мама зробила для тебе?"
Під час спілкування з дитиною не слід уживати наступні висловлювання:
·                     Я тисячу разів говорив тобі, що…
·                     Скільки разів треба повторювати…
·                     Про що ти тільки думаєш…
·                     Невже тобі важко запам’ятати, що…
·                     Ти стаєш…
·                     Ти такий самий як…
·                     Відчепись, мені ніколи…
·                     Чому твоя подруга (друг) така (такий), а ти – ні…
Спілкуючись із дітьми, бажано вживати наступні висловлювання:
·                     Як добре, що ти в мене є.
·                     Я так рада тебе бачити.
·                     Мені так добре з тобою.
·                     Добре, що ти прийшов(ла).
·                     Я за тобою скучила.
·                     Мені приємно, що ти саме так зробив(ла)
·                     Спасибі тобі,я дуже вдячна.
·                     Якби не ти, я ніколи із цим не впорався(лась)
·                     Я вірю в тебе, ти з усім впораєшся.
Зверніть увагу!
 Комп'ютер увірвався у наше життя стрімко і з кожним днем стає невід'ємною частиною нашого повсякденного життя. Сьогодні майже вся діяльність людини супроводжується інноваційними технологіями, які допомагають людині розвиватись та збагачувати свої знання, швидко і оперативно отримувати необхідну інформацію, економити час і раціоналізувати свою діяльність. З появою комп'ютерних технологій людство вийшло на нову сходинку свого розвитку. 
   На самому початку розвитку комп'ютерні технології застосовувались для робочих цілей, але з часом завдяки комп'ютерній індустрії, розвитком світової мережі Інтернет вони перетворились на потужний ресурс проводження за ними вільного часу для розваг. Людина, включившись у кіберпростір поступово стає залежною від нього.
  З огляду на значне збільшення й розширення потоку інформації та її  легкодоступність для підлітка, особливої уваги і вивчення потребують питання впливу комп'ютера на процес становлення підростаючого покоління.            Комп'ютерна залежність не менш небезпечна, чим наркотична залежність, тому що приводить до значного порушення адаптації в суспільстві (нездатність працювати, нездатність створити родину або просто обслуговувати самого себе).

   З метою попередження комп’ютерної та Інтернет-залежностей у підлітків і пов’язаних з ними девіантних проявів, просимо Вас ознайомитися з запропонованою інформацією стосовно комп*ютерної залежності, причин її формування, фізичними та психологічними наслідками залежності, її профілактики і шляхами подолання. 
ПАМ’ЯТКА
ПРИ ВИЯВЛЕННІ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТУ
У випадку виявлення предметів, що викликають підозру:
- не намагатися самостійно приймати будь які дії до їх огляду або  транспортування;
-  знаходитися на безпечній відстані від цього предмета (не ближче 100 м),
- не наближатися, не чіпати, не розкривати і не переміщати знахідку;
- не користуватися мобільним телефоном поблизу підозрілого предмета, відключити його;;
- негайно повідомити про знахідку вчителя, заступника директора або директора школи,  а вони, в свою чергу, повинні викликати міліцію по телефону 102 та місцевий підрозділ Служби безпеки України;
Адміністрації  до прибуття співробітників міліції силами своїх співробітників:
-  обмежити доступ до предмета сторонніх осіб;
- вжити заходів до евакуації учнів, службовців, документації і т.п. на безпечну відстань від ймовірного місця здійснення теракту, при евакуації не допускати прохід людей повз підозрілий предмет;
- забезпечити оточення небезпечної зони.
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
- торкати і переміщати підозрілі предмети;
- заливати рідинами, засипати ґрунтом, накривати будь якими матеріалами цей предмет;
- користуватися радіо апаратурою поблизу підозрілого предмета;
- робити температурний, звуковий, механічний і електромагнітний вплив.
Обережно, отруєні гриби!
Щоб запобігти отруєнням грибами необхідно запам’ятати та виконувати основні правила:
1. Ніколи не збирайте та не їжте незнайомих грибів, якими б ви привабливими та красивими (і на Вашу думку їстівними) вони не були.
2. Не залучайте до збору грибів дітей і ніколи не дозволяйте їм пробувати їх на смак.
3. Не збирайте гриби (навіть їстівні, в яких Ви на 100 відсотків впевнені) на місцях звалищ, полігонів, уздовж автомобільних та залізничних шляхів, поблизу промислових підприємств, бо навіть їстівні гриби набувають токсичних властивостей в таких місцях.
4. Не купуйте і не вживайте в їжу гриби консервовані, мариновані, солоні, сушені у невідомих осіб на ринках, в місцях стихійної торгівлі, або просто з рук.
5. Не збирайте гриби перезрілі, дряблі, ослизлі. Кулінарну обробку грибів необхідно проводити в цей же день, коли збирали гриби, при цьому їх необхідно вдруге оглянути на предмет виявлення випадково зірваного отруйного гриба.

6. Якщо ви збираєте та вживаєте в їжу строчки та сморчки (так звані ранні або умовно-їстівні) то пам’ятайте, що їх необхідно двічі проварювати в воді протягом 15-20 хвилин і кожного разу (тобто 2 рази) зливати воду-відвар в якій варились гриби.
Якщо у вас є хоч найменша підозра на отруєння грибами  потрібно:
-         негайно викликати швидку медичну допомогу, бо втрата часу та несвоєчасне надходження хворого до спеціалізованого відділення приводять до важких наслідків,
-         до прибуття або при прибутті бригади швидкої допомоги треба промити шлунок великою кількістю води кімнатної температури до якої додають кухонної солі та марганцівки (блідно-рожевий колір),
-         фахівцями швидкої допомоги вводяться препарати для стимуляції серцевої діяльності яка різко пригнічується (тони серця глухі) внаслідок інтоксикації,
-         хворому дають міцний холодний чай,
-         хворого обов’язково госпіталізують,
-         вживають заходи щодо попередження вживання підозрілих грибів іншими членами родини, особливо дітьми,
-         госпіталізації підлягають всі члени сім’ї, що вживали гриби, навіть якщо на момент прибуття бригади швидкої допомоги вони не мають ознак і симптомів отруєння (можуть виникнути через 2-3 доби).